A 2020 tavaszi karantén időszaka alatt több vállalkozást sokkszerűen érintett a piacok beszűkülése, a fogyasztók, vásárlók “személyes eltűnése”. Így jártak főként a hazai vendéglátók, a fodrászok, vagy éppen mozik és színházak.
Hozzájuk képest azonban volt egy olyan piaci szegmens, amely megsokszorozta a bevételeit ezen időszak alatt. Számottevő webshop esetében – ha jó, azaz a hétköznapi élethez szükséges termékekkel kereskedtek – gyakorlatilag kiakadtak a mérőszámok, olyan bevételnövekedést értek el. Ezek mellett több vállalkozás – különösen megfigyelhető volt ez a vendéglátóiparban – új, értékesítési eszközként vágott bele a lehető legrövidebb időn belül egy webáruház indításába.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

 

Új vásárlói csoport jelent meg az online piacon

Mindemellett olyan vásárlók is megjelentek az online piacon, amelyek addig nem, vagy csak kis mértékben vásároltak internetes felületeken. Több webáruház-tulajdonos és -üzemeltető is megerősítette, hogy ezekkel az új vevőkkel sokkal nehezebb volt kommunikálni, ugyanis sokan nem értették még a webáruházak működését, felépítését, nyelvezetét. Így járt partnerünk, a MyHempStore üzemeltetője is, ahol arra lettek figyelmesek, hogy az ügyfelek könnyedén elmentek még a vásárláshoz kapcsolódó ajándékok mellett is. Egész egyszerűen nem vették észre az adott vásárlásnál nyújtott, ingyenesen igénybe vehető ajándékot.

 

Az explainer videó segíti a vásárlási folyamatokat

Ha egy termék vagy szolgáltatás esetében ismétlődő, de alapvető kérdések merülhetnek fel a vevőben, a legegyszerűbb megoldás, ha azt egy explainer, animációs videóban magyarázzuk el, amely azonnal segít és informál, ott, ahol éppen a leginkább szükséges.
Így működés közben, azaz mintegy élesben lehet megmutatni a folyamatokat, amely a vásárlóban bizalmat épít, nemkülönben gyorsítja és pontosítja a sikeres megrendeléseket. Emiatt pedig lényegesen csökken az ügyfélkezelés, a vásárlói panaszok és vitás helyzetek száma.

 

Webshop animációs videó: segít végiggondolni a folyamatokat

Az ügyfelek, vásárlók szemével végiggondolni a folyamatokat sokszor adhat olyan felismerést, amelyre korábban nem is gondoltunk volna. Egy animációs videó brief-jének, majd storyboard-jának az elkészítése során olyan felismerésekre is juthatunk, amelyek erősíthetik a vevői kapcsolatainkat. Mindezek pedig összességében növekvő bevételeket eredményezhetnek.

 

Mit kap a webshop-gazda?

  1. Megbízható, elégedett és visszatérő ügyfeleket.
  2. Hatékonyabb eladásokat, így például több kereszteladást, kosárérték-növekedést.
  3. Számottevően kevesebb e-mailes, telefonos ügyfélkezelést, ebből kifolyólag több időt, hatékonyabb munkaidőkeretet.

 

Mit kap a vásárló?

  1. Megbízható értékesítési kapcsolatot az eladóval.
  2. Önbizalmat az online vásárláshoz (igen, ez számíthat az új vásárlói közönségnél!).
  3. Könnyű, kockázatok nélküli, érthető vásárlási élményt.

 

Pozitív példa egy webáruház működését támogató explainer animációs videóra

Akciós kupon beváltásának vizuális magyarázata:

Mennyiség kedvezmény igénybevételének animációs magyarázata: