A jelenlegi fiatal generáció már nem a Google-t használja keresés céljából, hanem a YouTube-ot, és egyre kevesebbet olvas. Ez a generáció azonban a következő évek fogyasztói is lesznek, sőt, bizonyos szegmensekben már most is azok, ezért marketing szempontból is érdemes figyelemmel kísérni információfogyasztási szokásaikat.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

 

Mindig el akarták érni a marketing célcsoportokat

   Már az ókori Kínában ismert volt a szóbeli reklám, de beszélhetünk Volney B. Palmer-ről is, aki 1840 körül alapította az első reklámügynökséget Philadelphiában. Palmer nagy mennyiségű felületet vásárolt különböző újságokban diszkontált áron, majd magasabb áron adta el újra a helyet a hirdetőknek. A tényleges hirdetést – az elrendezést és a grafikát – továbbra is a hirdetni kívánó cég készítette.
Szóval tényleg állandó változásban, útkeresésben van a marketing, a mai kreatív reklámügynökségek is folyamatosan keresik azok az eszközöket, amelyek árban és célcsoport-elérésben a leghatékonyabbak.

   Az utóbbi évek új, de legdinamikusabban fejlődő ilyen eszköze a marketing animációs videó.

 

 

A videó mint hatékony marketing animációs eszköz

   A stroytelling vagy éppen a magyarázó videók mára megkerülhetetlen eszközzé nőtték ki magukat. Ma már nem elég beazonosítani, elérni, de edukálni is kell a célcsoportokat. A különböző szolgáltatások és termékek, valamint ügyfélkapcsolati stílusok között pedig egyre nehezebb egyedivé válni.

   A YouTube felhasználói közösségének 81%-a(!), csak az Amerikai Egyesült Államokban, 15 és 25 év közötti fiatal. (A hootsuite.com felmérése szerint a 26-35 évesek esetében ugyanez az arány 71%!) Ha csak körbekérdezünk olyan ismerősöket, akiknek ilyen korú gyermekei vannak, határozottan megerősíthetik, hogy ez a generáció már csak másodikként használja a Google-keresőt, először mindig a YouTube-on írja be a kulcsszavaikat.

   Mit mond ez nekünk? Azt, hogy a B2B szektornak elementáris érdeke a YouTube-on való minőségi jelenlét.

 

Az animációs videó mint hatékony marketing eszköz

   A 2000 utáni generáció ráadásul már beleszületett egy új tartalom-felhasználási szokásba, azaz nagyon keveset olvasnak, és inkább audiovizuális információkat keresnek, és az is szempont számukra, hogy rövid legyen ez a tartalom. A járványhelyzet pedig tovább erősítette ezeket a trendeket azzal, hogy már az általános iskolák is kénytelen voltak az elmúlt hónapokban alkalmazni a digitális oktatást.
   Egy jó minőségű animációs videó készítése nem néhány vizuális kocka egymás után helyezése, majd valamiféle felirattal kísért publikálása.
Az ügyfelek körében is egyre inkább számottevő igény az egyediség, a jól strukturált narráció és forgatókönyv, valamint a célcsoportok számára kellemes hang, jól illeszkedő zenék és zörejek.